My Cupcake's

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 19, 2010

Kumpulan Kambing Hitam...

Pernah suatu ketika dahulu kala...ada sebuah organisasi pekerjaan yang harmoni, aman dan makmur..Tetapi wujud lah satu kumpulan yang dikomplot untuk menyelesaikan segala misteri pekerjaan yang sengaja diwujudkan dan diketuai oleh GK..ahli2 kumpulan ini ialah Two-F, SEL, Fatty & pengikutnya.

Siapakah mangsa mereka? Mangsa mereka ialah KUMPULAN KAMBING HITAM..Biarpun digasak dengan segala bebanan tugasan namun si kambing-kambing hitam ini tetap berjaya menyelesaikan tugasan mereka dengan jayanya biarpun mulut mereka ini sentiasa mengomel tidak puas hati...tapi pelik buat juga suruhan mereka ini...

Walaubagaimanapun si kambing2 hitam ini hidup aman dan bahagia. Mereka semua ini menjadi sahabat yang erat hubungannya.

Ceh!! apa lah cerita ini. Tapi menurut kamus dewan...istilah kambing hitam ini ialah orang suruhan. Kira KULI lah...apa yang tuan dia suruh dia akan buat walau kena makan cacing sekalipun..eish eish eish...Nasib baik Kumpulan Kambing Hitam ini tak ada lah bodoh sangat sampai nak menuruti segalanya.Namun itu semua tinggal kenangan. Tiada lagi gelak tawa bersama & kambing hitam ini telah menjadi 1 sejarah dalam kehidupan mereka.

Hahahahaa...apa lah yang saya merepak ini. ^_^

Hari ini saya nak buat ape? Saya tak tahu lagi....Oh my Gosh!!! ponink2...but i really really miss my friends...
i wanna see them but when?? dunno lah because all of them busy with their work & life...me too
So...biar masa menentukan segalanya...kalau ada jodoh ketemu jua..
To Norlaela...semoga bahagia disamping suami tercinta...i doakan u cepat-cepat dapat anak & kalau boleh u tak perlulah berjauhan dengan suami...however i love you...friends!!
*_*



saat gembira besama hehe



alamak...Yan tersepit la...



Ema kata ini gambo makcik yang gedik..



it's me... si gedik yang ambil senget



Gee asyik tak de jer...oh lupa dia tukang amik gambo



Haa...baru nampak Gee...



Lupa lak ini kumpulan kambing hitam @ lembu hijau?



Cik Noor Fauziah Mansor



Pura-pura tengok atas...tapi Nadia maintain senyum sokmo ^_^



hahaha ini lagi satu gambo yang boleh blah...penuh kepura-puraan..



siapakah gerangannya empunye badan ini??...



cun!!!

So...harapan saya semoga saat gembira ini akan berulang lagi...






Monday, January 18, 2010

Muka Cantik tapi.....Nafas Berbau?

Aduh!!! Saya paling tak suka gangguan nafas berbau ni...frankly speaking dulu masa sekolah memang saya ada masalah ni....kecuali ketika kita bangun tidurlah..memang comfirm berbau semerbak harum punya..hehehe.....cantik tapi bila bercakap.....huh!! sendiri fikirlah apa yang akan terkeluar...hihihi...
Mak cakap tak guna kalau kita ni cantik, bijak, pandai bergaya tapi bila kita bersuara segala-galanya musnah...tau tak nafas berbau ni boleh memusnahkan keyakinan diri disamping mencacatkan penampilan kita...ibarat "musuh dalam selimut" ...statistik menunjukkan individu yang mengalami masalah nafas berbau ini tidak tahu  atau tidak dapat mengesan dengan sendirinya. Apabila kita perasan ada perubahan pada teman-teman atau menjadi mangsa umpatan orang...oh my gosh...tak mahu lah bila orang mengata baru kita nak atasinya so dekat sini nak bagi sedikit tips tentang penjagaan mulut ni...semuanya bermula dari mulut...ye la...kita bercakap pun dari mulut...

TIPS-TIPS MENGATASI NAFAS BERBAU..

1.   Gosok gigi : ye la dari kecil lagi mak dan ayah dah suruh gosok gigi..dekat sekolah pun ada nurse gigi datang bawa gigi palsu dan ajar kita gosok gigi kan..(eeii...saya tak suka sesi ni tau..rasa nak muntah je bila tengok teman-teman lain gosok gigi..huhuhu T_T ) ...paling malas pun gosok 2 kali sehari...kalau rajin gosok gigi ssetiap kali selepas makan. Lagipun kita tak mahu lah gigi kita kuning kan...eeeiii jangan jadi pemalas lah!!

2.   Selain gosok gigi, boleh lah guna alat khas untuk mencuci lidah terutama bahagian bawah lidah. Boleh didapati dekat farmasi seperi Watson, Guardian..etc...tapi saya guna berus gigi je tapi ingat gosok dengan dengan perlahan dan lembut..nanti terluka pula..

3.   Mengunyah: - kenapa pula kena mengunyah ni? sebab kita mesti mengeluarkan rembesan air liur. Air liur penting bagi mengawal kesegaran nafas..mulut kering adalah salah satu punca nafas berbau...jadi boleh lah kita mengunyah buah-buahan rangup seperti epal..


4.   Minum air kosong untuk mencuci sisa-sisa makanan dan mengusir bakteria mulut dari merebak.

5.  Berkumur dengan pencuci mulut khas...cecair pencuci mulut ini mengandungi klorin dioksida dan ianya berkesan membunuh dan mengawal pembiakan bakteria...tapi pastikan kita dah memcuci dengan bersih gigi dan lidah kita terlebih dahulu...

6.   Jaga makanan kamu...makan jangan sebarang makan saja..kerana sesetengah makanan penyebab nafas berbau..terutamanya makanan yang mengandungi sulfur seperti bawang putih, kubis, brokoli, dan petai. Jadi mulai hari ini jaga pemakanan kamu!! ^_^

7.   Jumpa Doktor...jika dah cuba semua ni taoi masih lagi tak dapat atasi nafas berbau...temui doktor bagi mendapatkan rawatan. Mungkin kita ada masalah gigi atau gusi.

Tahu tak kamu yang berdiet juga salah satu nafas berbau sebab semasa berdiet ni kta kurang makan dan mengunyah jadi kita kurang mengeluarkan rembesan air liur...

Lagi satu pengeluaran hormon beberapa hari sebelum kedatangan haid (bagi girls) juga punca nafas berbau.  Ketika ini darah mengandungi protien yang berlebihan dan sangat disukai oleh bakteria mulut, bukan saja menyebabkan mood berubah, tetapi juga menjejaskan bau nafas.

Okie...ini sajalah. Harap kita semua terhindar dari masalah nafas berbau ni.  ^_@

haaa...si comel ni tak perlu risau tentang nafasnya...nafas baby selalunya wangi bak bau syurga.
Saya dah ajar anak saya ni gosok gigi setiap hari...ini penting untuk memupuk daily routine dalam dirinya...love him a lots ^_^



2 weeks!!!...amboi kembangnya hidung


model kita :- Puteri & Marsya


Puteri memang pandai bergaya


Posing jangan tak posing...yang mengajar dia posing tentulah saya orangnya...hihihi

cute? Marsya dan senyumannya


Pastikan senyuman kita menawan disamping bebas nafas berbau.


Me & Puteri...hahahaha memang suka bergambar



Siapa saya?

Hahhaaa...siapa saya? Saya adalah saya...I'm a happy-go-lucky gal ... we're living in a cynical world, i guess if we take everything too seriously, our lives will be unhappy ... instead of focusing on the bad, I always look on the bright side of life and stay positive and happy ... everybody needs a stage of their own to excel and i believe everyone deserves to have a dream ... who-ever you are reading this, I hope you find your dream too ... hahaha.. i am a big spender.. i can spend really alot.. mostly on clothes n make up. wah!!!.. i see the shopping bags i have also scared.. ahhaa.. hhmm.. what else ar? oh yea.. i love all my frens from all over the world.. love yall.. hugs and kisses.. ......

Who I'd like to meet??.....people with similar interest i guess, music is important part of my life so if u love music, we're universally good buddies (haha) ... i'm a friendly person, i wanna be friend to who-ever that is reading this ... stay in touch and drop me a line ok! I promise to keep in touch ya ... ! .. BTW, if u wanna b frens, pls msg me ok, i prefer sincere ppl who actually read my profile or my BLOG before sending me a 'hi ... where r u from? working? wanna b fren?' kinda message ... stay in touch okie!



ini lah saya... ^_^




ok senyum sikit....qhael ni kacau je la... +_+





gurlz chill out day - 5 Dec 2009
miz u all very much!!!!